Reserva la data: el 17/12 presentem la recerca “La transcripció automàtica en català, un recurs per a persones amb sordesa?

Les aplicacions de transcripció automàtica estan a l’ordre del dia i avancen ràpid. Amb aquesta recerca de la Federació ACAPPS ens hem proposat conèixer si, en català, ja les podem considerar una eina d’accessibilitat que les persones amb sordesa puguin utilitzar, a través del mòbil, en qualsevol situació, en una consulta mèdica, en un comerç o en una formació. Per això les hem provades en diferents entorns i contextos i amb persones amb diferents parles dialectals del català.
Una presentació que ens descobrirà noves possibilitats i serà, a més, un punt de trobada entre investigadors/es, empreses, persones amb sordesa i entitats implicades.
Amb aquest seminari, tanquem el segon Cicle de Coneixement i Formació en Sordesa Oralista de la Federació ACAPPS.

El programa
16.30 | Acreditació
17.00 | Presentació. Sr. Raimon Jané, president de la Federació ACAPPS.
17.10 | Present i futur del subtitulat en directe. Sr. Pablo Romero. Catedràtic de Traducció i Accessibilitat (Universitat de Vigo) –ponència en castellà-.
17.30 | Presentació de la recerca. Sra. Sílvia Lamela. Tècnica de projectes de la Federació ACAPPS, referent de la recerca.
18.15 | Panell d’experts.
Scribal: un transcriptor per a la docència. Sra. Montserrat Nofre. Investigadora Universitat de Barcelona – Grup de Recerca CLiC.
L‘aplicació d’AgilText com a eina d’accessibilitat. Agiltext, empresa experta en accessibilitat sensorial.
Cap a unes xarxes socials accessibles: reptes i oportunitats de la subtitulació. Carla Piqueres. Investigadora en formació a la Universitat Jaume I i membre del grup de recerca TRAMA.
Finalment, hi haurà un torn obert d’intervencions del públic.
Presenta i modera: David Prujà, Coordinador Tècnic de la Federació ACAPPS.

Recommended Posts

Parlem amb la Marta Capdevila sobre el nou llibre, “Tenim Sordesa. Sentim, escoltem, parlem” que presentem el 28 de setembre
15 set. 2026 - ACAPPS, Audiòfons, drets, Famílies, Implants Coclears, Inclusió, Persones Sordes, sordesa


