El dret dels infants amb sordesa a accedir a la llengua oral de la seva família

El 95% d’infants amb sordesa neix en famílies oients: la seva llengua materna és la llengua oral dels seus pares i entorn familiar.
Amb motiu del Día Internacional de la Llengua Materna, FIAPAS reivindica la importància que es garanteixi el dret dels infants amb sordesa a accedir a la llengua oral, la seva llengua materna. Gràcies a la detecció precoç de la sordesa amb el cribratge auditiu neonatal, l’ús d’audiòfons o implants coclears i la logopèdia, els infants poden accedir a la llengua oral de la família en el moment que, evolutivament, els correspon; a més d’afavorir la seva inclusió educativa i social.
La llengua materna és un dret, un vincle i una eina per a la inclusió de l’infant que neix amb sordesa.
Comunicat FIAPAS | El dret dels infants amb sordesa a accedir a la llengua oral de la seva família
Recommended Posts

La reivindicació de la cobertura universal de les pròtesis auditives arriba en format reportatge al Telenotícies Migdia de TV3
17 juny 2026 - Accessibilitat, acompanyament, Audiòfons, drets, Federació ACAPPS, Implants Coclears, Incidència política, Persones Sordes, salut, sordesa, Subtitulació


